16 Aralık 2010 Perşembe

ESKİŞEHİR’DEN NOTLAR

Uzun zamandir bir Eskisehir geyigidir gider arkadaslar arasinda, ben de hazir izindeyken aralik ayinin su son guzel gunlerinden birini degerlendireyim dedim ve atladim trene gittim Eskisehir’e.
Yolculuk yakin zamanda yanan yada yakilan ?!? Tarihi Haydarpasa Gari’ndan saat tam 07:00’da Eskisehir Ekspresi ile basladi (burada kisa bir not: eger arabanizla Haydarpasa’ya geleceseniz hic dusunmeden Gar girisinin sol tarafindaki TCDD otoparkina cekin, hem 5 TL hem de akliniz arabanizda kalmadan sabah 6’dan geceyarisi 12’ye kadar kalabilir)
Tren yolculugu daha baslamadan beni cok heyecanlandirdi, yola ciktik 1 saat sonar kahvalti anonsu ve ben solugu yemekli vagonda aldim, gayet guzel bir kahvalti tabagi ve yaninda cay 8TL, tavsiye ederim, kahvaltinizi ederken surekli degisen manzara da bedava :) haa hic mi olumsuz yani yok derseniz tren yolda ariza yapti, 30 dk. kadar Sapanca dolaylarinda beklememiz gerekti, ama moral bozmaya gerek yok hemen bu arayi degerlendirip 1-2 kare foto cetim.

Trenden bir gorunum Neyse efenim geldik sonunda Eskisehir’e, rotarla birlikte saat tabi oldu 12:00, hemen 1-2 kisiye sordum sehir merkezine giden doktorlar cd.si nerede diye, aninda yardim Gardan sola don kopruye kadar yuru yolun sagi doktorlar cd. baslangici, zaten koprunun uzerine ciktiniz mi hemen sol tarafta Espark ve meshur mekanlardan 222 ile Hayal Kahvesi, Espark’in karsi sirasinda, benim vaktim olmadigindan aksam bu mekanlara takilamadim ama mutlaka buraya gelip konaklayacagim ve mekanlarini gece alemlerini de kesfedecegim, sehir o kadar dinamik o kadar genc nufus var ki sizin de kaniniz kayniyor, Espark’in hemen yan tarafinda kahve dunyasi cok guzel bir binada konuslanmis, buraya donmeyip yolu devam ederseniz Leman Kultur karsiniza cikiyor, Espark’in onunden gecen tramvaya binerseniz sizi dogru Anadolu Universitesi’ne goturecek, Espark’in hemen arkasi ise Haller Genclik Merkezi. Haller Genclik merkezi demisken burada cesitli luletasi urunlerin satildigi ve cafelerin oldugu guzel bir carsi, icinde meshur Mazlumlar Muhallebicisi var, benim icin olmazsa olmaz degil ama tatmak isterseniz sizi bekliyor, yine burada Shakespeare café pub var ki burasi cok hos bir mekan, aksamustu oturup soluklanabileceginiz veya yemeklerinden tadabileceginiz guzel bir pub.

Espark’tan bir gorunum
222 ve Hayal Kahvesi yan yana
Kopru ustunden iki gorunum


Bir an once porsuk cayi ve sehir merkezine ulasma istegiyle doktorlar caddesinden giris yaparak yola koyuldum, bu caddenin basinda adindan belli doktor muayenehaneleri var, tum cadde boyunca irili ufakli dukkanlar, magazalar, cafeler… bir parfumerinin vitrin ilani dikkat cekici; “1 parfum alana 1 parfum bedava ve sinema bileti hediye” nasil ama :)
Iste yolun sonu; Porsuk Cayi ve Koprubasi Iskelesi hemen insan buranin guzelligine, buyusune kapiliveriyor, iskelenin hemen ilerisindeki yoldan carsi icine dogru yol aldiginizda karsinizda Papagan Cig Borek’i bulacaksiniz, karinlar ackiti tabi hemen girdim ve 1 porsiyon istedim, yaninda ayran, bence 3 borek tam kivaminda ama porsiyonda 5 borek geliyor haberiniz ola, zaten ilk 3’u yiyip bitirdiginiz zamanda diger 2’si hamurlasiyor ve bol yagi ortaya cikiyor, 3 iyidir :)) hemen yuruyuse devam diyerek porsuk cayi boyunca ilerliyorum, sagli sollu kafeler ve harikulade kopruler, heykeller, tam bir sanat eseri, dilerseniz kafelerden begendiginiz birinde oturun birseyler icin, dilerseniz Koprubasi Iskelesinden Gondol’la ya da Gezi Teknesiyle porsuk cayinda turlayin.

Porsuk Cayi, Gondol ve Gezi Teknesi
Porsuk Cayi ve Koprulerden gorunum


Gelelim bir diger semt olan Odunpazari’na; hemen Otogar yonune giden tramvaya biniyorsunuz Ataturk Lisesi duraginda iniyorsunuz, tramvay duraginin az yukarisina ciktiginizda Ataturk Lisesi ve Ataturk Muzesine ulasiyorsunuz, Ataturk Muzesinin hemen yanindan yukari baktiginizda o cok guzel Odunpazari evlerine cikiyorsunuz, hemen yukarisinda ise Kursunlu Camii ve Kursunlu Kulliyesi, buralari gormenizi gezmenizi siddetle tavsiye ederim, Kursunlu Kulliyesi icinde bir de sergi var, burada cok harika Luletasi eserleri ve el isi goz nuru ahsap boyamalari gorebilir, begendiginizi satin alabilirsiniz.

Odunpazari Evlerinden gorunum ve Kursunlu Kulliyesi;


Buradan tekrar yola cikiyorum ve otogor duragina kadar (son durak) gidiyorum, veee iste size muhtesem Kentpark, icerisine bir giriyorsunuz ki harikulade modern bir Sehir Parki, ister yuruyus yapin ister cafelerinde restoranlarinda oturun, ister su kanallarini kesen koprulerin ustunden parkin manzarasini gozleyin, haa yazin gelirseniz sayet sizi bu park icinde bir de Plaj ve Yuzme Havuzu bekliyor, herseyin birarada oldugu cok guzel bir yer, insanin ici aciliyor.

Son olarak bu geziyle Sehir Turu tamamlaniyor ve tabii gun de bitiyor, artik donus yoluna geldik, carsi icindeyseniz yuruyerek 20 dk. sonra Tren Garina ulasabilirsiniz, yok yuruyemem derseniz de imdadiniza Tramvay yetisiyor, gelelim Trendeki gece yolculuguna, donus Sakarya Ekspresi ile, gece bir cok yer karanlik oldugundan pek birsey goremiyorsanuz ama korfez yakinlarinda isil isil yasayan sehri ve korfezi izleyebilirsiniz, ben butun yolculugumu trenin yemekli vagonunda gecirdim, harika fasil muzikleri esliginde ister birseyler atistirin isterseniz 2 tek atin keyfinize keyif katin, yiyecekler ve mezeler gayet tatminkar, icecege gelince Trende fasil esliginde alkol almak da pek keyifliymis dogrusu, bu arada masanizi da birileriyle paylasabilir farkli insanlar taniyarak hos sohbetler yapabilirsiniz yol boyunca.

Ister gunubirlik ister konaklamali keyifle gezebileceginiz Eskisehir sizleri bekliyor :)

Kentpark Hava kararinca bir baska guzel;